‘Een van ons’ op het Ministerie van Justitie

Evenementen

Het Ministerie van Justitie als locatie voor een theatervoorstelling? Ja! Gisterenavond speelden we Een van ons op deze Haagse locatie in het bijzijn van minister Franc Weerwind van Rechtsbescherming. Beleidsambtenaren en de minister waren zeer onder de indruk van het verhaal van levenslang gestrafte Luc S over zijn leven, detentie, schuld, medegedetineerde Karim en schrijfster Katrien. Na de voorstelling volgde een nagesprek met de minister en Khalil Chait, bestuurder van Blocknotes en oud-deelnener aan de schrijfgroep. Over het beleid van (levens)langgestraften, schrijven in detentie en wat nu echt helpt bij een goede reïntegratie. Kunst kan de wereld misschien niet veranderen maar wel onverwachte en verrassende perspectieven laten zien. De minister was zeer betrokken en geïnteresseerd. Vanuit Blocknotes volgen we zijn beleid en voorstel voor zijn wetswijziging op de voet. Natuurlijk gaven we een exemplaar van Gevangenispost cadeau.