Gevangenispost

no alt text set

Evenementen

Blocknotes viert feest! En jij bent uitgenodigd!

Lancering Blocknotes en boek Gevangenispost

Blocknotes viert feest. Dubbel feest, eigenlijk. Want op dinsdag 15 november lanceren we Blocknotes als stichting én we presenteren, samen met uitgeverij De Geus, ons gloednieuwe boek ‘Gevangenispost’ – een bijzonder boek waar we razend trots op zijn. Want voor het eerst in de Nederlandse geschiedenis publiceren schrijvers in detentie samen met schrijvers van buiten nieuw literair werk.
Jij als echte Blocknotes-fan bent natuurlijk van harte uitgenodigd om deze avond samen met ons te beleven. Opgeven is nodig en kan door een mail te sturen naar info@stichtingblocknotes.nl.

Cabaretier en schrijver Jeffrey Spalburg host ons door deze inspirerende avond met optredens van schrijvers van binnen en buiten de gevangenis die aan het boek meewerkten. En er is live-muziek van Cheyenne Toney.

Gevangenispost – hét boek

Tien schrijvers in detentie correspondeerden met tien gevestigde schrijvers. Over en weer inspireerden zij elkaar en schreven nieuw werk. Het resultaat is een caleidoscoop aan verhalen en gedichten die niet alleen een intiem en persoonlijk beeld schetsen van het leven in gevangenschap, maar vooral rijke gelaagde teksten opleveren. Over thema’s als goed en kwaad, ouders, liefde, kinderen, (gemiste en nieuwe) kansen, geluk, weemoed, schuld, verlangen, geweld, angst en moed. Kortom: wat betekent het om mens te zijn?

Met: Bram – Huub van der Lubbe • Amar – Lale Gül • Richard – Thomas Verbogt • Frank – Hannah van Binsbergen • Rino – Marjolijn van Heemstra • Jamal – Pelumi Adejumo • Melvin – Ronelda S. Kamfer • Job – Raoul de Jong • Mo – Christine Otten • Khalil – Peer Hommel

Deze uitgave is mede mogelijk gemaakt door het Nederlands Letterenfonds.

Wil je het boek alvast bestellen? Dat kan via deze link.

‘Dit boek is voor mij net zo bijzonder als de driehoeksboterhammen van de stations-Albert Heijn. Heel bijzonder.’ – Frank

Stichting Blocknotes

Stichting Blocknotes werd in 2020 opgericht, maar nooit ‘officieel’ gepresenteerd aan het grote publiek. Nu doen we dat wel! Bij Blocknotes zetten we creatief schrijven in voor empowerment en talentontwikkeling van mensen in de gevangenis. Hiermee willen we muren tussen de wereld ‘binnen’ en ‘buiten’ afbreken. Daarnaast hebben we als doel het literaire veld te vernieuwen door andere stemmen de ruimte te geven.