Wat doet Blocknotes?

Bij Blocknotes zetten we creatief schrijven in voor empowerment en talentontwikkeling van mensen in de gevangenis. We hebben inmiddels schrijfgroepen in verschillende gevangenissen in Nederland. Deze schrijfgroepen worden begeleid door gevestigde schrijvers van ‘buiten’. Op die manier breken we de muren tussen deze twee werelden af en brengen we andere stemmen de literaire wereld in. De verhalen die door de deelnemers worden gemaakt, brengen we met regelmaat naar buiten, met bijvoorbeeld het uitbrengen van een boek of het geven van theatervoorstellingen.

Hoe is Blocknotes ontstaan?

Blocknotes is ontstaan uit de schrijfgroep in PI Heerhugowaard die wordt begeleid door schrijver Christine Otten met ondersteuning van de PI-onderwijzer. Het begon als experiment, maar na vijf workshops wilden alle deelnemers doorgaan, en ook de directie steunde dit project van harte. Van daaruit werd het schrijfsucces uitgebreid naar andere gevangenissen. En daarmee werd in 2020 Stichting Blocknotes geboren, een initiatief van Christine Otten en programmamaker Noortje Kessels.

Hoe blijf ik op de hoogte van de activiteiten van Blocknotes?

Blocknotes is overal! Gelukkig maar. Je blijft op de hoogte door ons te volgen op Facebook, Instagram en LinkedIn én door je in te schrijven voor onze digitale nieuwsbrief. Deze verschijnt vier keer per jaar. Inschrijven doe je hier.

Meer weten over Blocknotes? Check de Veelgestelde vragen.

Financiële informatie

Jaarverslag 2020 Jaarrekening 2020